Impactvolle communicatie voor
Child Help België

Child Help is het prachtige initiatief van Pierre Mertens die zijn dochter met spina bifida (open rug) hydrocefalie (waterhoofd) verloor op tienerleeftijd. De doortastendheid van hem en zijn vrouw zorgde ervoor dat deze aandoening in de Westerse wereld zo goed als verdwenen is. Ondertussen bestaat Child Help over de hele wereld en blijven ze voorvechters van de gezondheid en het welzijn van kinderen. Een prachtig initiatief met impact waarvoor ik mocht schrijven.

Klant: Child Help België
Type: Creatieve copywriting
Samenwerking: Child Help
Medium: Brochure

Waarom kiezen voor een offline communicatie?

Offline communicatie werkt nog altijd. Mensen houden van het gevoel van papier tussen hun vingers en het leest gewoon plezieriger dan op een lichtgevend schermpje. Naast hun website en sociale media koos Child Help dus steeds voor tastbare impact met een folder. Ze probeerden eerst zoveel mogelijk informatie in één folder te rammen. Met als resultaat: druk en onoverzichtelijk. Ik korte de teksten in, implementeerde een overzichtelijke structuur en bracht de belangrijke zaken naar voor. Want schrijven is schrappen, online én offline.

Samenwerken werkt beter

Child Help werkt al jaren samen met interne en externe partners voor hun online en offline communicatie. Ze merkten echter dat het zelf schrijven van de folders niet het juiste resultaat opleverde.

Met creA.pen als hun rechterhand verdwenen de moeilijkheden en kijken ze nu tevreden terug naar hun doordachte, mooi gestructureerde en impactvolle folder.


Vorige Onderbeke & Neirynck
Volgende Immopoint Lahuis

Op zoek naar tekst of de hele mikmak voor jouw bedrijf?