Copywriting voor Keukens De Abdij

Klant: Keukens De Abdij
Type: Freelance copywriting

Keukens De Abdij bezit een eigen marketingteam dat niet alleen bestaat uit hele fijne mensen, maar ook gewoon vol kennis en ervaring zit.

Samenwerken met hen betekent dus niet cijfertjes en nummertjes, maar wel creatieve woorden verzinnen binnen hun vastgelegde branding.

Zij volgen de SEO-optimalisatie op en ik mag de creatieve grenzen aftasten van hun communicatiestijl. Een fijne samenwerking waar ik de ruimte krijg om te creëren.

Waarom een freelance copywriter?

Kmo’s werken meer en meer samen met interne grafische ontwerpers en marketeers, maar copywriting is een business apart. Iedereen leerde schrijven in het 1e leerjaar, maar schrijven en schrijven is twee. Alleen techniek is niet genoeg om je lezer vast te grijpen en naar binnen te zuigen. De juiste match met een freelance copywriter geeft je toegang tot een ton aan creatieve ideeën waar jij met je neus te dicht opzit om ze te zien. Daarom is het belangrijk dat je eerst een gesprek aangaat en kijkt of je legoblokjes in elkaar klikken.

Samenwerken werkt beter

Wanneer je fan bent van elkaar, dan lukt samenwerken beter. Na mijn eerste gesprek met het marketingteam van de Abdij liep ik op rozen. En zij blijkbaar ook, want de klik was wederzijds. Ondertussen werken we al een tijdje samen en pasten we heel wat aan. Ik mag wat elleboogwerk gebruiken en zij zijn elke keer verwonderd over de creatieve insteek. Een beetje buiten de lijntjes kleuren mag dus, maar enkel met de woorden, niet met de keukens.


Vorige Onderbeke & Neirynck
Volgende Wostwinkala

Ik wil ook creatieve content!

Liggen de woorden op het puntje van je tong, maar niet op je papier? Trek aan de bel en ik schrijf het op!