Zoek je het internet af naar het tarief voor een copywriter? Nood aan woorden die veranderen in wervende teksten om aan te zetten tot conversie? (Woorden die stimuleren tot kopen, klikken, lezen, abonneren… Kortom iedereen volledig in de ban van jou)

Ik rijf geld binnen door te investeren in boeiende content?
Goed dat je het vraagt. Yep: Natuurlijk investeren maar!
(Jij spreek toch ook niet tegen je eigen winkel)

Genoeg gelachen. Nu voor echt. Boeiende content met de juiste tone-of voice en voldoende CTA (call to action of druk hier triggers) met inspirerende woorden voor een “warm en fussy” gevoel. Zo schrijf je om te motiveren, je leads te verhogen en jouw verhaal in de kijker te zetten.

En daar komt die dan! De centjes, Euro’kes, Dollarsigns, Pond, Yen en Dinero. “Peso for all you care”. Dat wil je weten. Niet zo vanzelfsprekend spijtig genoeg.


Copywriting hangt af van de piramidetoren:

Nu of later
Zwaar of licht thema
Grote of kleine teksten
Veel of weinig onderzoek
Wat lever jij aan van informatie
Een vaste klant of wip je voor even binnen
Volledig nieuw of geïnspireerd op een bestaande tekst

Geen paniek, je centjes lopen niet weg. Gelukkig maar. Neem je tijd en bespreek:
In een verkennend gesprek, videochat, telefoontje
of
formuleer je idee in berichten, e-mails, al stuur je het op met de post…
Met al die informatie bezorgt jouw copywriter een offerte op maat

Geen stress. Pdf’je graag. Oef ik werk gewoon met e-mail.


Zitten er addertjes onder het gras?
Zie je zinnetjes zoals:

  • Wil je meer, dan krijg je een nieuwe prijs
  • Dit is een richtprijs
  • De prijs houdt rekening met de volgende taken
  • ...

Ja logisch toch want copywriting is niet zo gemakkelijk te prijzen en een goede freelance copywriter gaat af op de informatie voor handen.